Детский сад
детсад 50
Сафина З.Г.
Конспект занятий в детском саду
В статье представлено открытое занятие для детей старшего дошкольного возраста в рамках кружка татарского языка "Татар теле–Илем теле" по программе В.Н.Мещеряковой "Методические принципы преподавания татарского языка детям 5–9 лет".
Открытое занятие  для детей старшего дошкольного возраста в рамках кружка татарского языка “Татар теле – Илем теле” по программе Мещеряковой В.Н. “Методические принципы преподавания татарского языка детям 5-9-ти лет”                 
Серле тартма ма?аралары

Максат:  1. Син, мин, ул алмашлыкларын с?йл?мд? д?рес куллану. Яхшы итеп ?йр?н?  
                     ?чен: зин?ар, ?ылы, салкын, ту?дырма, ?чпочмак, ч?к-ч?к, вак б?леш, сары,  
                     з??г?р.
                 2. ?йр?нг?н с?зл?рне ??мл?д? д?рес куллану ??м актив с?йл?мг? керт?.
                 3. ?йр?нг?н т?сл?рне: сары, з??г?р, кызыл, яшел, кара игътибар бел?н ты?лап,
                     д?рес итеп р?семн?рне буяу.
                 4. Татар телен ?йр?н? тел?ге т?рбиял??.


Д?ресне ?и?азлау:
1.  Туп
2. “Серле тартма” , тартмада – аю, б?ре, куян, пычак, машина, курчак, к?нфитл?р.  Песи Мырау.
3. Ширма, куян.
4. Буфет, буфетта – ч?й, ту?дырма, к?нфит, лимонад, лимон, ?чпочмак, ч?к-ч?к, вак б?леш.
5. Б?ре, тартма, тартмада – карандашлар: 2 кара , 2 кызыл, 2 сары,2 з??г?р, 2 яшел.
6.  ??р балага р?сем ??м т?сле карандашлар.
7.  Аудиоязма ты?лар ?чен магнитофон.
Укытучы, балалар , куян, б?ре.              

Д?рес барышы:

1. (Туп) ?йд?гез, балалар ?тегез! Матур кызлар,  зур малайлар х?лл?р ничек? –Яхшы, р?хм?т!   – ? сезне? х?лл?р ничек? –Бик яхшы, р?хм?т! Татар теле д?ресен башлыйбыз.
– Аня, кил монда. Бу туп. (Бросая мяч сидящим детям) Ул кем? –Ул Аня. –Тагын кем? Аня малаймы? –Юк! Ул кыз. – Юк, Аня малай т?гел, ул кыз . Аня нинди кыз? –Аня матур кыз, Аня зур кыз, Аня яхшы кыз! –  Ролан, кил монда! Ролан кызмы? –Юк , ул кыз т?гел! Ролан малай. –  ?  ул нинди малай?  – Ролан зур малай, Ролан матур малай,  Ролан яхшы малай!
– ?йд?гез ?ыр ?ырлыйбыз!
Кыз  матурмы? – Бик матур.
Малай зурмы? –  ?йе, зур.

2. (Показывая за окно) Тегенд? ?ылымы? –Юк , тегенд? ?ылы т?гел. Тегенд? салкын. – ? монда салкынмы? (Показываю комнату.) – Юк, монда салкын т?гел, монда ?ылы.
– Балалар карагыз монда н?рс? бар?  – Монда тартма бар. – ?йе, ?ст?лд? серле тартма бар.
 –  Песи Мырау хочет запрыгнуть в волшебную коробку. Вот и запрыгнул!  А хотите узнать в кого он превратился? (Беру из волшебной коробки соответствующую игрушку)
Х?зер  ул – аю! Х?зер ул – куян! Х?зер ул – б?ре! Х?зер ул – эт Шаян! Х?зер ул – туп! Х?зер ул – пычак! Х?зер ул – машина! Х?зер ул – курчак!

3. А ведь мы тоже умеем превращаться. Для этого нужно пять раз хлопнуть в ладоши и спеть песенку ( В движениях).
Х?зер мин аю, х?зер мин  куян,Х?зер мин туп, х?зер мин пычак,
Х?зер мин б?ре, х?зер эт Шаян,Х?зер машина, х?зер мин курчак.
 
4. (Стук,  куян) – Бу кем? – Бу мин. – Син кем? – ?йтмим бел! – Син кызмы? – Юк, мин кыз т?гел! – Син аюмы? – Юк, мин аю т?гел! – Белмим ?йт! – Мин куян! – ?йд?, куян кер! – Ис?нмесез! (Дрожит) – Ис?нме куян! Что то он у нас  весь дрожит. ?йд?гез сорыйк. – Х?лл?р ничек? – Яхшы т?гел! – Салкынмы? – Юк, монда салкын т?гел, монда ?ылы! – Куркам. – Курыкма куян! Балалар начар т?гел алар яхшы – Балалар сез начармы, яхшымы? – Юк без начар т?гел, без яхшы! – Мин куян, ? син кем? – Мин Адель, мин Полина, мин Ильсина, мин ...(балалар куян бел?н таныша) – Куян, х?зер н?рс? эшлибез? – ?йд?гез саныйбыз! – ?йд?гез балалар бармаклар саныйбыз! 1-10, 10-1. – Куян, ? х?зер н?рс? эшлибез? – ?йд?гез уйныйбыз!

5. Игра: Бу мин, бу син, бу ул.

6. – Куян х?зер н?рс? эшлибез? – ?йд?гез ашыйбыз! – ?йд?гез балалар ашыйбыз! Буфет ябыкмы? – Юк! Буфет ябык т?гел, ул ачык! – ? буфетта н?рс? бар? – Буфетта ту?дырма бар! Буфетта ?чпочмак бар! Буфетта ч?к-ч?к бар!...  Монда ч?й д? бар! – Куян, си?а н?рс? кир?к? – Ч?й бирегез! – Зин?ар ?йт! – Зин?ар ?йт! – Зин?ар ч?й бирегез! – Мен? ч?й, ал! ?йд?гез балалар ч?й эч?без. ( Изображаем) – Ч?й нинди?  – Ч?й т?мле! Ч?й ?ылы! – Балалар, ? ч?й н?рс? бел?н т?мле? – Ч?й к?нфит бел?н т?мле! Ч?й ч?к-ч?к бел?н т?мле!...
– ? х?зер ту?дырма бирегез. – Зин?ар ?йт! – Зин?ар ?йт! – Ту?дырма бирегез зин?ар? – Мен? ту?дырма ал! – Балалар ту?дырма ?ылымы? – Юк, ту?дырма ?ылы т?гел, ул салкын. – Ту?дырма н?рс? бел?н ашыйбыз? Пычак бел?нме? – Юк, кашык бел?н! – ?йд?гез ашыйбыз! (Изображаем).
 
7. (Стук) – Бу кем? – Бу мин! – Син кем? – Мин б?ре! – Ой! Бу б?ре! Куркам! Куркам! ?йтм?гез! Зин?ар, ?йтм?гез! – ?йтмим куян, ?йтмим! Курыкма! Б?ре яхшымы, начармы? – Начар! – Мин кит?м, кит?м сау булыгыз! – Сау бул куян! – Сау бул! – Балалар б?рене чакырабызмы? – Юк! Б?ре начар! – Мин яхшы! Мин сезг? тартма алып килдем. – ? тартмада н?рс? бар? – Белмим ?йт!(Тресет коробку) – Карандашлармы? – ?йе, ул карандашлар! – ?йе, тармада карандашлар бар! (В коробке большие карандаши для магнитной доски) Нич? карандаш? – 1-10 карандаш бар! – Балалар, б?ре яхшымы, начармы? – Б?ре яхшы! – Р?хм?т, бик зур р?хм?т! Сау булыгыз! – Сау булыгыз!

8. – ?йд?гез м?кт?п-м?кт?п уйныйбыз! ( Все подходят к магнитной доске) Х?зер мин укытучы т?гел, мин укучы! Кем укытучы? – Мин! – ?йд? Полина! – Бу карандаш нинди? – Бу карандаш кызыл.. Борылабыз! (Все поварачиваются спиной к доске, она убирает синий карандаш) – Х?зер монда нинди крандаш юк? – З??г?р! – ?йе, з??г?р карандаш юк! Бик яхшы! – ? х?зер кем укытучы? – Мин! – ?йд? Никита! – Бу карандаш нинди?...

9. – ? х?зер балалар, без аудиоязма ты?лыйбыз ??м биремне ?тибез. ?йд?гез ?ст?лл?р артына утырабыз. (Дети слушают аудиозапись и выполняют задание, рисунок прилагается) (Аудиозапись по этой программе «Татар теле – Илем теле» №4.)

10. – Бик яхшы! Булдырдыгыз! Балалар сезг? д?рес ошадымы? – ?йе! – Н?рс? ?йр?ндек? Нинди я?а с?зл?р?  – Зин?ар, салкын, ?ылы, ?чпочмак, ч?к-ч?к, ту?дырма... –Бик яхшы! Балалар бу н?рс?? –Бу к?нфит. – ?йе! Бу к?нфит! Серле тартмага салабызмы? –?йе, салабыз! (Кладу конфету в волшебную коробку и беру из коробки 10 конфет. Раздаю детям.)  – Татар теле д?ресе бетте. Сау булыгыз, балалар! – Сау булыгыз, З?йт?н? апа!



Ещё конспекты занятий в детском саду:
Непосредственно образовательная деятельность по образовательной области "Познание". Тема: "Лесные истории"
Занятие по изобразительной деятельности. Старший дошкольный возраст. Тема: "Роспись доски городецким узором"
Моя педагогическая инициатива
Конспект интегрированного занятия в средней группе с элементами фольклора и нетрадиционными методами ИЗО "Во дворе у бабушки"
"Путешествие в страну Нитеграфию", для старшего дошкольного возраста
Непосредственно образовательная деятельность "Матрешка"
| конспект | конспект урока | занятия | конспекты занятий | обучению | программа обучения | детей | дитя | татарскому | татарский язык | языку | русский язык | тема | и тем и тем | серле | дж серль | тартма | мажаралары | детский | детский сад | Страничка воспитателя | Конспект занятия по обучению детей татарскому языку Тема Серле тартма мажаралары Детский сад

Реклама:

Распечатать Конспект занятия по обучению детей татарскому языку. Тема: "Серле тартма мажаралары". Детский сад 50. Конспект занятия
Поделится ссылкой Конспект занятия по обучению детей татарскому языку. Тема: "Серле тартма мажаралары". Детский сад 50. Конспект занятия с друзьями в:

Советуем посмотреть:
Детский Сад 50
*
Разделы сайта детского сада: Все статьи
 


В продолжении темы:
Обсуждение статьи Конспект занятия по обучению детей татарскому языку. Тема: "Серле тартма мажаралары". Детский сад 50. Конспект занятия
 Информация:     Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.

Панель управления

Войти
  • Регистрация

  • Погода в Люберцах:

    Детский сад на карте:
    Детский сад 50

    Партнеры

    ид "Первое сентября"

    Copyright © 50ds.ru
    Муниципальное дошкольное образовательное учреждение - детский сад комбинированного вида №50 «Дефектолог»
    Московская область город Люберцы улица 3-я Красногорская дом 35, Контактный телефон: 503-52-78